יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

מיטת תינוק ומזרן

שינה בריאה של תינוק תלויה במשתנים רבים, ואחד הגורמים החשובים המשפיעים עליה היא כמובן מיטת תינוק.

מיטת תינוק היא בעצם מושג שכולל את שלל הסוגים של מיטות המיועדים לגילאים שונים של התינוק. בכל מקרה, העקרונות שאליהם יש לשים לב בבחירת המיטה נותרים דומים.
חשוב לשים לב לנוחות הילד, לפונקציונאליות של אותה מיטה וכמובן – נושא הבטיחות של מיטת תינוק, שהוא כמובן הנושא החשוב והרגיש ביותר.
בעניין הבטיחות, ראשית כל יש לשים לב לדברים הברורים ביותר לעין כאשר קונים מיטת תינוק: להימנע מלבחור מיטה עם פינות חדות, חלקים עקומים או פגמים אחרים הגלויים לעין במבנה. אם יש גלגלים בנויים בתוך מיטת תינוק, חשוב לוודא כי יש מעצורים. מעקה הוא מרכיב חשוב בכל מיטת תינוק, והוא מונע מהילד להתגלגל וליפול מהמיטה, ולכל מיטת תינוק יש סוג מסויים של מעקה בטיחות, תלוי בגיל שאליו אותה מיטת תינוק מיועדת.
בכל מקרה חשוב לוודא שקיים תו תקן של מכון התקנים הישראלי על כל מיטת תינוק שקונים, המוכיח כי איכות החומרים, התקינות והעמידות של אותה מיטת תינוק עברו בדיקה ובקרה קפדנית.
היבט שני הוא הפונקציונאליות של המיטה - חשוב שהמיטה תאפשר גישה נוחה וישירה לטיפול בתינוק.

כשבוחרים מזרן כדאי לבדוק האם הוא מיוצר במפעל מורשה, אחרת הוא עלול לפלוט רעלים מסוכנים, להכיל חומרי מילוי גרועים וכו'. המזרן צריך להיות מותאם במדויק למיטה, כדי למנוע מרווחים שעלולים לגרום לתאונות.
רוב המזרנים שקיימים בשוק מצופים בשעוונית או בפלסטיק. הדבר נוח לניקוי לאחר שהתינוק מרטיב, פולט או מקיא, אבל בקיץ חם מאוד לישון עליו. לכן, מומלץ להשתמש בשעוונית הניתנת להסרה. גם יותר נוח לנקות אותה וגם לתינוק יותר נעים לישון על המזרן.

אין תגובות: