יום חמישי, 3 בדצמבר 2009

כדור פיזיו


יש בנות שיכירו את הכדור משיעורי ההתעמלות שלהן. אני, אישית, לא עושה התעמלות. אני באופן כללי (עוד לפני ההריון) משתדלת כמה שפחות לזוז. אני עצלנית, למי שמתבלבל... בקיצור, ההיכרות שלי עם הכדור הזה הסתכמה בלראות אותו אצל נשים בהריון בבית אבל לא יותר מזה.

אחרי קריאה מרובה בנושא, רכשתי את הכדור, עלה לי 80 ש"ח. הוא לא אמור לעלות יותר מ-100 ש"ח וניתן למצוא אותו בכל חנות למוצרי ספורט.
הצורה העגולה של הכדור מאלצת את הגוף שלנו להפעיל את השרירים המייצבים של מרכז הגוף ולעבוד על יציבה נכונה, תוך כדי שמירה על שיווי משקל.
OK, אז איך בוחרים את הכדור המתאים עבורינו? בהריון, מומלץ מאוד שבזמן הישיבה על הכדור, האגן (הטוסיק, התחת, הקבינה... איך שאתם לא קוראים לו...) יהיה באותו גובה של הברכיים או מעליהן. זה בגלל ש: א) ככה יותר קל לנו לקום מהישיבה; ב) לאגן יש יותר חופש תנועה כשהרגליים נמצאות מתחתיו ולא מתנגשות בבטן שהולכת וגודלת; ג) בישיבה גבוהה, אין לחץ על כלי הדם שנמצאים בין הבטן לירך וזרימת הדם היא טובה.


לגבי משאבה עבור הכדור - אני אישית, לא קניתי. אפשר לנפח את הכדור בכל תחנת דלק ובחלק מהחנויות שבהן מוכרים את הכדורים הללו (על אחת כמה וכמה אם שם קניתן את הכדור). בכל מקרה, לדעתי, זה קצת בזבוז של כסף מאחר וניתן לנפח את הכדור בימים שלפני הלידה ואז לא יהיה צורך במשאבה עבור הלידה עצמה.


יש בלי סוף תרגילי התעמלות המותאמים להריון עם כדור הפיזיו. החל מסיבובי אגן וכלה בכפיפות בטן (כן, יש גרסא הריונית לכפיפות בטן. אני גם הייתי בשוק).
אני אצרף את הסרטונים שמצאתי ב-YouTube בהמשך.

אין תגובות: