יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

עגלה.. איך מה ולמה? זהירות, זה הולך להיות ארוך...


טוב, זה אחד הדברים שקשה יותר להחליט לגביהם בכל עניין הקניות לתינוק שיגיע עלינו לטובה.
דבר ראשון שצריך לעשות לדעתי, זה לקבוע את התכונות שחשוב לכם שיהיו לעגלה:
  • משקל - משקל העגלה יכול להיות בין 6.5 ק"ג ל- 11 ק"ג. צריך וחשוב לקחת בחשבון את מקום המגורים שלכם. האם יש לכם מעלית? האם בדרך למעלית יש מדרגות? חשוב לזכור שאת העגלה עם התינוק בתוכה אתם תצטרכו לסחוב בכל פעם בדרך הביתה או בדרך מהבית ולא תמיד בן / בת הזוג / שכן / אדם זר לחלוטין יהיו שם כדי לעזור.
  • זווית שכיבה - זה הפרמטר שקובע עד לאיזה שלב תוכלו להשתמש בעגלה. ישנם שלושה סוגים של עגלות: עגלות שכיבה (שמיועדות, מי היה מאמין, רק למצבי שכיבה); טיולון / עגלת טיול (שמיועדות רק למצבי ישיבה) ו... עגלות משולבות(שמיועדות... מישהו יכול לנחש? הן מיועדות לשכיבה ולישיבה. אלה הן עגלות שהופכות לטיולון ע"י קיפול המושב.
  • ידית אחת או שתיים - בעיקרון הרבה טוענים שעגלה עם ידית אחת הרבה יותר נוחה לניווט. אבל בפועל, אפשר למצוא עגלות לא מעטות עם שתי ידיות שהניווט שלהם מאוד נוח מה גם שאין להם את מגבלת המקום של עגלה עם ידית אחת: בעגלה עם ידית אחת המקום היחידי לאחסון דברים הוא הסל שנמצא בתחתית העגלה בעוד שבעגלה עם שתי ידיות אפשר לאחסן גם בסל וגם לתלות שקיות על כל אחת מהידיות.
  • נוחות קיפול - צריך שתי ידיים כדי לקפל את העגלה? תחשבו - אם לרוב תצטרכו לקפל את העגלה בזמן שהילד נמצא אצלכם בידיים, זה יכול להיות בעיה. מצד שני, מנשא יכול להיות פיתרון לעניין הזה.
    הקיפול עצמו נוח? האם מדובר בלחיצה אחת על כפתור או בלחיצה ואז משיכה ואז דריכה על משהו מה שהופך את קיפול העגלה למופע רחוב מעניין? האם יש מנגנון לנעילה אוטומטית של פתיחת / סגירת העגלה?
  • גלגלים גדולים (עבירות) - באופן כללי, גלגלים גדולים בעגלה הם קלים יותר לניווט. חשוב לבדוק אם הגלגלים נוסעים לכל הכיוונים? ואם כן אז צריך לוודא שיש לכם שליטה מלאה בתנועה של העגלה.
  • מידות - מידות העגלה כשהיא פתוחה (כי בכל זאת היא תהיה מונחת איפשהו) ומידות העגלה כשהיא סגורה (כי היא צריכה להיכנס לאן שהוא). חשוב לוודא שהמידות אכן מתאימות לסגנון החיים ולמקום המגורים שלכם... די מיותר לקנות עגלה שגודלה הוא כגודל חדר השינה שלכם, לא? מה גם שאולי כדאי שאם כבר יש לכם מעלית בבניין אז תקנו עגלה שהרוחב שלה לא ימנע ממכם להיכנס איתה למעלית..
  • קומפקטיות בקיפול - כמה גדול תא המטען של הרכב שלכם? זה הנתון הקבוע שלכם. עכשיו נותר לבדוק שהעגלה שברצונכם לרכוש אכן יכולה להיכנס לתא המטען ועדיף כמובן שיישאר מקום לעוד דברים (כגון: קניות, תיק העגלה, הבעל... אתם יודעים, הדברים הרגילים).
  • חיבור לסלקל - מאפשר מעבר של הסלקל מהרכב ישירות אל העגלה בלי להוציא את הילד מהסלקל. לדעתי, זה פחות מומלץ. בעיקרון עדיף שהשהייה של התינוק בסלקל תהיה קצרה ככל שאפשר. פירוט אפשר לקרוא בפוסט על הסלקל.
  • סל גדול - בהנחה שמתישהו יצא לכם ללכת לקניות עם התינוק שנמצא (מה לעשות) בעגלה, אתם תצטרכו לקחת בחשבון שאולי כדאי למצוא עגלה עם סל גדול כי ללכת עם עגלה ושקיות של קניות זה לא הכי נוח שיש.
  • סוכך שמש אפקטיבי - חשוב שמה שמסתיר את התינוק מפני השמש הקופחת שלנו גם יהיה חסין מפני גשם.
  • מגשים לילד ולהורה - כי אחרת איפה נשים את הפלאפון, המשקפי שמש, הבקבוק שתייה ועוד דברים שאנחנו סוחבים איתנו בטיול שאליו יצאנו (בין אם זה לסופר הקרוב, לגינה הקרובה או לטיול של 3 ימים בצפון).
  • אביזרים נוספים (מושב נוסף לילד גדול וכו') - איזה אביזרים נוספים אתם צריכים בעגלה? מושב נוסף לילד הגדול יותר? סל תחתון לשים קניות? תיק עגלה לציוד של התינוק? רק אל תשכחו לוודא שהעגלה לא תיפול אחורה אם התינוק לא נמצא שם כדי לאזן את משקל התיק.
  • צבד וסוג בד - זה פרמטר שפחות חשוב לדעתי, אבל זאת רק דעתי. אולי כדאי צבע נייטרלי שלא מצביע על מין מסויים של התינוק (רק כדי שלא תקנו עגלה ורדרדה והילד הבא יהיה גבר שבגברים). בכל מקרה, יש עדיפות לבד שנוח להוריד אותו מהעגלה, לכבס אותו ו"להלביש" בחזרה. האם יש לכם צורך בכיסוי מיוחד לחורף ולקיץ? לדעתי זה פחות קריטי, מקסימום מוסיפים / מורידים שכבה של שמיכות.
עכשיו, שקבענו את הפרמטרים שחשובים לנו, מה צריך להיות מבנה העגלה? (על פי תקן ייצור 891 של מכון התקנים הישראלי)
  • משענת הגב צריכה להיות קשיחה.
  • חייבים להיות בלמים לפחות בשני גלגלים על אותו ציר נסיעה.
  • חייבת להיות חגורת בטיחות בעלת 5 נקודות עיגון (רצועות כתפיים, מותניים ורצועת מפשעה) ושרצועת המותניים מחוברות לשילדה.
  • חייבים להיות בלמיי זעזועים בגלגלים האחוריים לפחות (אמצעי למניעת זעזועים בזמן נסיעה או ירידה ממדרגות/ מדרכה).
  • אמצעי בטיחות למניעת קיפול העגלה.
    מומלץ על פגוש בקדמת העגלה המוסיף לביטחון למניעת נפילת הילד מהעגלה.
    יש לוודא שקיים סימון על גבי שילדת העגלה שבו יהיה מצויין שם היבואן, כתובתו, דגם העגלה, ארץ ייצור, שנת ייצור ושם יצרן.
מה נשאר לעשות?
ללכת לחנויות ולבדוק עגלות. אין מנוס מהעניין הזה. צריך לבדוק שאכן העגלה שאתם שוקלים לקנות מתאימה לכם גם במציאות ולא רק על הנייר.
הנה כמה קישורים שיכולים לעזור בתהליך כולו מעבר למה שכתבתי עד עכשיו:
  • מצאתי הודעה של אבי ורון (יועץ צרכנות וטכנולוגיה בפורום הריון ולידה של YNET) שמסבירה איך ללכת לחפש עגלה בחנויות. הסבר תמציתי, הגיוני ומובן. אני אהבתי.
  • עוד קישור מגניב שמצאתי - סקר עגלות שעשו באתר 2BMommy. יש שם כל מיני סוגים של עגלות ומפורטים שם המפרט המלא, יתרונות, חסרונות ואפילו ביקורות מאנשים שרכשו וניסו. מגניב, שווה לבדוק.
  • בפורום הריון ולידה של YNET יש בכל יום פינת צרכנות / בטיחות של אבי ורון. אני ממליצה בחום. אבי עונה על כל השאלות שמפרסמים שם במקצועיות ובנעימות עם הסברים מלאים כולל נימוקים. ממנו אני מקבלת השראה לרוב הדעות שלי לגבי מה חשוב לדעתי וכו'.
בכל אופן, כל המלצה שלי לא שווה הרבה אם היא נוגדת או סותרת את הצרכים וההעדפות האישיות שלכם בעניין העגלה. לי ולבעלולי מתאימים פרמטרים מסויימים שיכולים להתנגש לחלוטין עם פרמטרים של זוגות אחרים וזה לגיטימי לחלוטין. אני מביאה פה את דעתי וסיכום של דברים שנתקלתי בהם רק כדי להעלות אותם לתודעה.

אין תגובות: