יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

בגדי תינוקות

באמת שיש בלי סוף סוגים של בגדי תינוקות וכל פעם אומרים לי מושג חדש בבגדים לתינוקות שאין לי מושג מה הוא אומר...
אז החלטתי להכין מעין מיני מילון מושגים לבגדי תינוקות ולאסוף את כל המושגים שאני פוגשת ולצרף תמונות והגדרה וצורת שימוש וכל מה שאני חושבת שכדאי לדעת על אותו פריט.
אז בואו נתחיל...

אוברול - טוב, אז כמו שאפשר לראות בתמונה, זה בעצם בגד שמורכב מחתיכה אחת. יש לו תיקתקים לכל אורכו להקלה על הסגירה (ועל ההלבשה, כי אז לא צריך להלביש דרך הראש).
בנוסף, יש לו שרוולים ארוכים ורגליים סגורות (או במילים אחרות - גרביים built it). האוברול, שמוכר גם בשם "בייבי-גרו" מומלץ מאוד בשנה הראשונה.















בגדי גוף - כמו בגד גוף של רקדנית בלט רק בקטן קטן. זאת בעצם גופייה שיש לה המשך לאזור המפשעה ששם ישנם תיקתקים. יש חשיבות גדולה לתיקתקים, הם נועדו כדי להשאיר את הגופייה על הבטן ולמנוע ממנה לעלות ולגרום לבטן להיות חשופה לקור.
אפשר למצוא היום בגדי גוף שנסגרים כמו חולצות מעטפה שהם הכי נוחים לתינוקים הקטנטנים כי אז אין צורך להכניס את בגד הגוף דרך הראש (אלא פשוט להלביש את השרוולים ו"לסגור את המעטפה". בתמונה אפשר לראות דוגמא לבגד גוף עם סגירת מעטפת.
אפשר להשיג אותם ללא שרוולים (בסגנון גופייתי משהו), עם שרוולים קצרים או עם שרוולים ארוכים.

קיימות גם גופיות עם כפפות בקצה כדי למנוע מהתינוק לשרוט את עצמו.






רגליות - כמו גטקעס (ההוא שהיה לנו בתקופת הצבא.. זוכרות? לא? לא נורא..). לתינוקות קטנטנים מומלץ להלביש מתחת לבגד גם רגליות בחורף מפלנל, בקיץ מכותנה.














כובע - בקיץ חשוב להגנה מפני השמש ובחורף יש עדיפות לכובע שעשוי מפלנל או צמר שימנע את בריחת חום הגוף.














כפפות בד - בהתחלה נועד כדי למנוע מהתינוק לשרוט את עצמו. כפי שנאמר יכול להגיע כחלק מהבגד גוף או האוברול. חוץ מהכפפות הללו, אין ממש הכרח לשימוש בכפפות אלא אם כן ממש ממש קר בחוץ.





















אבל איך, לכל הרוחות, מלבישים את התינוק החדש?
יופי, יופי. עכשיו אני יודעת מה זה כל פריט לבוש. אבל איך אני קובעת כמה שכבות להלביש לו? איך אני אדע אם זה מספיק חם או מאוורר?
אז ככה, יש איזה כלל אצבע שאומר שצריך ללכת לפי מה שאת לובשת ולהוסיף על זה שכבה אחת. אם את לובשת שכבה אחת - מלבישים לתינוקי שתי שכבות. את עם שתי שכבות - התינוקי עם שלוש.. וכן הלאה..
כל זה בגלל שתינוקים בני יומם לא יכולים לווסת בעצמם את חום גופם ולכן צריך להלביש אותם טיפה יותר חם מהרגיל. אחרי חודשים ספורים אפשר להירגע עם השכבה הנוספת.

בחורף, עדיף להשתמש בפרטי לבוש מפלנל ואילו בקיץ עדיף מכותנה (בד שנושם יותר).

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ערב טוב יקירה
אני מבינה שבלוג יצירה לא יצא ממך בגלל ההורמונים אבל רק במזל והמון הצלחה ורק לדברים טובים וחשיבה חיובית.
עם המון חיבוקים וחיזוקים
עליזה "טבע"