יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

תוכנית לידה

אז מה זה תוכנית לידה?
ממה שאני הבנתי, זה מושג שהתעורר רק בשנים האחרונות.
בעיקרון, תוכנית לידה היא בעצם מסמך שבו היולדת מפרטת את הרצונות, הציפיות והבקשות שלה מהצוות הרפואי שמלווה את הלידה.
את תוכנית הלידה אנחנו נצרף לכל שאר המסמכים שקיימים עם גיליון הלידה (כמו הבדיקות הנחוצות מתוך קלסר מעקב ההריון וכו').
תוכנית הלידה, אומנם לא מחייבת את הצוות הרפואי לפעול על פיה אך יכול לעזור "להוריד לנו מהראש" את עניין השיקולים בהתערבויות שונות ומשונות במהלך הלידה וזאת ע"י כך שאנחנו חושבות על האפשרויות ועל הרצונות שלנו מראש ומעלות אותם על כתב. זה חוסך זמן ולחצים. היולדת לא צריכה לזכור לבקש אפידורל או לזכור להתנגד לו או לכל התערבות אחרת.
חשוב מאוד לזכור לנסח את תוכנית הלידה בנימוס ובכבוד כיאה לצוות הרפואי אליו היא מופנית. אנחנו לא רוצים לגרום לצוות הרפואי להתעצבן עלינו, נכון? זה על אותו תקן של לא לעצבן את המלצר שלך במסעדה מחשש ל"שדרוג" המנה שלך באופן מיידי.
צריך כמובן לקחת בחשבון את הנהלים של בית החולים בו את מתכוונת ללכת על מנת לא לכתוב דברים מיותרים כמו "אני לא רוצה לבצע חתך" וללכת ללדת בבית חולים שבו חותכים באופן שיגרתי...

בהכנת תוכנית הלידה, חשוב, למען הסדר הטוב, לעבור על כל שלבי הלידה (הגעה וקבלה לחדר הלידה, שלב צירי הפתיחה, השלב הפעיל וכו'). זה חשוב רק על מנת לא לפספס נקודות שחשובות ליולדת או להורה הנוסף (שלפעמים יש נטייה לשכוח אותו).

בכל מקרה, כמו בקורות חיים, רצוי לשמור על אורך נורמלי של התוכנית ולא לכתוב יותר מעמוד אחד. זה רק כדי לא להלאות את הצוות שמיועד לקרוא את התוכנית ולבזבז את זמנו על מידע מיותר.

בגלל שאני רוצה לשמור מעט מהפרטיות שלי, של בעלולי ושל העוברית בז'יז'ינה, אני לא אפרסם פה את התוכנית שלי אבל אם אני אראה תוכנית לידה טובה לדעתי שאני אוכל לפרסם, אני אשמח לשתף אתכם.

אין תגובות: