יום חמישי, 4 בפברואר 2010

עיסוי פרינאום

כמו שכולכן בוודאי יודעות במהלך הלידה ישנו חשש מפני הצורך לביצוע חיתוך החיץ (הפרינאום) על מנת למנוע קרע בלתי נשלט בהוצאת הראש של התינוק החוצה.

אחת מהדרכים לנסות ולמנוע את החיתוך הוא לבצע עיסוי לאזור הפרינאום (האזור שבין הנרתיק ופי הטבעת). מטרת העיסוי היא להגמיש את האזור הזה.

את העיסוי מתחילים לבצע בדרך כלל בערך בשבוע 34 להריון. ההריונית יכולה לבצע אותו בעצמה או להיעזר בבן זוג (לא שיש לי ניסיון בזה עדיין, אבל סקסי - זה לא נשמע לי).

אז, איך עושים עיסוי פרינאום?

קודם כל, תשטפו ידיים ותגזרו ציפורניים. מציינים את זה בכל מאמר על העיסוי הזה. לא שזה לא ברור, אבל אם כבר מציינים את זה בכל חור (סליחה על המשחק מילים) אז החלטתי גם לציין את זה.
עכשיו, תפרסו מגבת מתחת לאגן שלך באזור בו את שוכבת.
בדרך כלל משתמשים בשמן שקדים כדי לרכך את אזור הנרתיק. את השמן שמים על האצבעות המורות.
העיסוי מתבצע באמצעות שתי האצבעות המורות המוחדרות כאשר הן צמודות עד לעומק הפרק האמצעי של האצבע ( לא יותר מ-2 ס"מ) תוך יצירת לחץ עדין, יש להפריד בין שתי האצבעות ולהעבירן לאורך דפנות הנרתיק עד לגובה אמצע הנרתיק. אין להמשיך את תנועת העיסוי בחלקו העליון של הנרתיק. לאחר מכן יש להחזיר את האצבעות חזרה אל תחתית הנרתיק, וחוזר חלילה.

אה, כן, וכאילו שזה לא ברור - תשטפו ידיים אחרי....

כמה זמן לעסות?

מומלץ לבצע את העיסוי בין חמש לעשר דקות ביום.

כדאי להצטייד בשמן שקדים לחדר הלידה כדי שהמיילדת תוכל לבצע עיסוי בזמן שראש התינוק יוצא.

כללי זהירות בעת עיסוי החיץ

  • יש להימנע מעיסוי של החלק העליון של הנרתיק (החלק הפונה לכיוון הדגדגן והשופכה) כדי לא לרכך חלק זה. חלק זה של הנרתיק אינו אמור להימתח כלל, וקרע בו יכול להיות בעייתי.
  • אין להתחיל לבצע את העיסוי בצורה חזקה מדי, אלא בצורה הדרגתית מאד, לאורך מספר שבועות. עם הזמן, בעקבות עיסוי קרום החיץ הוא יתרכך, ואז לאט לאט ניתן יהיה להפעיל יותר לחץ.
  • אם את סובלת מדלקת או פטרת בנרתיק, אין לבצע את העיסוי. איכס... אבל עדיין, חייב להיאמר.
המידע נלקח מאתר יולדת (קישור נמצא בצד שמאל של הבלוג).

אין תגובות: