יום ראשון, 7 בפברואר 2010

אמבטיה ואביזריה

האמבטיה היא מצרך חיוני בכל בית שיש בו תינוק.
תכלס, מדובר בגיגית שאפשר למלא בה מים ולרחוץ את העולל.
עכשיו, סוגי האמבטיות משתנים על פי מה שהאמבטיה מכילה. האמבטיה יכולה להכיל משטח שעליו ניתן להניח את התינוק בשיפוע וכך לשחרר את הידיים למטלת הרחיצה שנהפכת לקלה יותר. האמבטיה יכולה להכיל מדף עם חלוקה לתאים שבהם תניחו את הסבון, שמפו, ספוג ושאר ירקות. בקיצור, מלא סגנונות ועיצובים.
האמבטיה הסטנדרטית ביותר היא אמבטיה קטנה על מעמד שעולה בסביבות ה-100 עד 150 ש"ח. בדרך כלל היא בנויה בגובה נוח כדי לקלח את הילד בלי לגרום לנו לכאבי גב.
מן הסתם, ככל שהאמבטיה יורת "מתוחכמת" ומכילה יותר אביזרים היא תהיה יותר יקרה. לשיקולכם.
מומלץ להשתמש באמבטיה בעלת צינור ניקוז על מנת להקל עלינו את ריקון האמבטיה מהמים (בכל זאת מדובר בערך ב-2 דליים של מים - זה לא קל).

מושב לאמבטיה - ישנו מתקן שקוראים לו "דפני" שמשמש להנחת התינוק עליו בתוך האמבטיה (חלק נפרד מהאמבטיה). המתקן הזה אמור לעלות בין 30 ל-50 ש"ח.

ריפוד למושב האמבטיה - על ה"דפני" מומלץ לשים ריפוד כלשהו כדי שיהיה לתינוק שלנו יותר נוח. מן הסתם, ניתן לקנות ריפוד מיוחדים שמותאמים לגילאים שונים (כדוגמת ה"בטיה").
אני קראתי בכמה מקומות כבר שאין ממש צורך בזה. אפשר להניח מגבת רכה או חיתול וזה מספיק נוח לתינוק.

מדחום לאמבטיה - מדחום ששמים באמבטיה שנועד (מי היה מאמין) למדידת הטמפרטורה של המים. לפי מה שאני קראתי, המדחומים שקיימים היום לא כל כך יעילים ומדוייקים ועדיף, אם כבר, לבדוק את הטמפרטורה של המים בעזרת היד או המרפק. אם המים נעימים - סבבה, מכניסים את התינוק. אם לא - אז ... לא.

צירפתי קישור למאמר על אמבטיות שאהבתי. הוא מסקר סוגים שונים של אמבטיות בצורה מובנת, ברורה וקצרה (שזה הכי טוב לי).

אין תגובות: